Баухаус виник сто років тому, зробивши революцію в світі дизайну. Нові форми, нові матеріали, а головне – нові ідеї надихали художників, скульпторів і архітекторів перетворювати навколишню дійсність через мистецтво і промисловість. Лик Баухауса – космічно суворе обличчя нового часу. Майбутнє, яке стало справжнім. Дізнаємося, як сформувався цей багатогранний і глибоко філософський стиль і чи знайдеться його елементам місце в сучасному інтер’єрі.
Історія стилю баухаус починається в 1919 р в Веймарі. Це була школа будівництва і конструювання, і першим директором її став Вальтер Гропіус. Саме йому належать слова, що стали ідеологічною основою стилю: «художник – є вища ступінь ремісника».
Викладачі, запрошені Гропіусом, були справжніми «зірками»: мистецтву вітража навчав Пауль Клее. Ліонель Фейнінгер вів клас гравюри різьби по дереву. Скульптор Герхард Макс – клас кераміки. А Лотар Шрейнер викладав сценографіку.
Розумінню кольору і композиції студенти вчилися у провідних архітекторів і художників-авангардистів. Таких як Василь Кандинський, Йоганнес Іттен, Мохой-Надь.
Школа стала своєрідним котлом творчості, експериментальною лабораторією, в якій ремесло перетворювалося в високе мистецтво.
Функціональність, простота у виробництві, геометрична естетика – стиль баухаус пізнаваний в будь-якій роботі. Будь то чайник, меблевий гарнітур або архітектурний комплекс.
Переживши пік творчості в Дессау, змінивши кілька директорів, в 1933-му році під тиском антимодерністського нацистського режиму Баухаус закрив свої двері.
Перший і останній директори, Гропіус і Міс емігрували в Америку, де серйозно вплинули на урбаністичний вигляд міст-гігантів Чикаго і Нью-Йорка, хтось осів в Ізраїлі ( «Біле місто», відбудований в стилі баухаус – під захистом ЮНЕСКО).
Після закінчення війни носії ідей Баухауса розсіялися по Європі і Німеччині, у всіх галузях промисловості, продовжуючи створювати мінімалістичні шедеври.
Механічна, космічна холодність стає символом стилю. Баухаус демонструє відкриті металеві каркаси в меблів, решітки панорамних вікон, різкі лінії в колекціях порцелянового і металевого кухонного начиння.
Як впізнати баухаус? Якщо крісло схоже на робота, це баухаус.
Баухаус надихається палітрою Кандинського та Мондріана, а значить, в дизайні використовує три базових кольори (плюс чорний і білий). Суворі, чіткі лінії тут в пошані.
Голландський художник Піт Мондріан був засновником групи De Stijil ( «Стиль») і проповідував вираз краси в первинних, узагальнених формах, таких як геометричні лінії і основні кольори. Разом з Кандинським і Малевичем він поклав початок абстрактного мистецтва.
Матеріали повинні відображати справжню природу предметів і будівель. Так що дизайнери не приховують конструкції об’єкта або будівлі, заради естетики. Сталь займає почесне місце, балки і металеві деталі виступають як невід’ємна частина дизайну. Орнамент і чисто декоративні деталі найчастіше в проектах не зустрічаються. Стиль баухаус заперечує навмисне прикрашення.
Консольне крісло з сидінням, нібито завислому в повітрі, винайшов в 1928 році Марсель Бреєру. Для каркасу він використовував сталеві трубки і подарував винаходу зменшувальне ім’я прийомної дочки – «Ческа».
Створено Бройер в 1925-1926 рр., Коли він очолював майстерню по виготовленню шаф в Баухаусі (період Дессау).
Надихаючись роботами Василя Кандинського, Петер Келер, студент школи Баухаус, створює абстракціоністську колиску.
Пишність матової чорної шкіри і каркас з холодної сталі належить фантазії Ле Корбюзьє. Ви могли бачити це крісло в серіалі «Шерлок», саме на ньому зазвичай сидить головний герой.
Талант Маріанни Брандт проявився повною мірою відразу в деяких сферах. Вона втілювала в своїй творчості цільові принципи Баухаус, поєднуючи ремесло з високим художнім смаком. Маріанна робила фотоколажі, малювала і була першою жінкою, яка працювала по металу.
Дизайн футуристичних сервізів Брандт відбивається в сучасних виробах, її почерк вгадується в гострих носиках чайників, трикутних підставок для серветок, чорних кубиках електронного годинника.
Rood-blauwe stoel – голландський дизайнер Герріт Рітвельд спроектував в 1918 році. Рітвельд входив в ту ж групу художників, що і Мондріан – «Стиль». Звідси – металева решітка-каркас і знайомі по дизайнам Мондріана кольору.
Оригінальний червоно-синій стілець прихистив Музей сучасного мистецтва в Нью-Йорку.
Баухаус будинку – це легко. Орієнтуйтеся на мінімалізм, чіткі, строгі лінії. В інтер’єр впишуться лаконічні дивани в скандинавському стилі, торшери на довгих металевих штативах, вази-решітки. Або ж ви можете звернутися до дизайнера.
Чорне полотно жк-телевізора, пуф циліндричної форми зроблять акцент на геометричній складовій. І будуть функціонально затребувані, що відповідає принципам Баухауса.
Дух абстракціонізму в інтер’єр привнесуть килими або циновки, виконані в кольорах Кандинського. Геометричні фігури на зображенні вітаються. Уникайте чисто декоративних, несуттєвих елементів при плануванні обстановки. Баухаус не терпить легковажності
Зібрати свій унікальний інтер’єр вам допоможуть в Луцьк Будівельний.