Вона переосмислила комерційний дизайн, перетворила шахову клітку в мистецтво і проклала інтер’єру шлях з 20 століття в майбутнє. Противниця надмірності і «декору заради декору», поборниця свободи і мінімалізму в просторі, дизайнер, який об’єднав чуттєве з практичним, Андре Путман перетворила своє ім’я в синонім елегантності. Дізнаємося, які риси властиві інтер’єрам в стилі Андре Путман і чи можна «приміряти» її дизайнерські прийоми на власний інтер’єр.
Андре Путман народилася в 1925 році в сім’ї банкірів з Ліона. Андре закінчила паризьку консерваторію по класу фортепіано, але не пов’язала життя з музикою. У 20 років, катаючись на велосипеді, дівчина ледь не потрапила в аварію, після чого повністю переосмислила свої плани.
Вона викинула зі своєї кімнати все, що вважала зайвим. В результаті обстановка спальні Андре складалася із залізного ліжка, стільця і постера з картиною Міро.
Ця історія хороша тим, що відображає підхід Путман до речей, в її інтер’єрах вони несуть або художньо-емоційне, або функціональне навантаження і завжди знаходяться на своїх місцях.
Андре хоче прищепити інтер’єрів більше стриманості і в той же час зробити їх більш ефектними, одночасно чуттєвими і строгими. На цих протиріччях згодом вишикується її авторський стиль.
У 78-му році в кар’єрі Путман починається етап, який приніс їй світову популярність. Вона відкриває бюро Ecart, що випускає модерністські меблі в дусі 30-х років, і працює в сфері промислового дизайну. Андре оформляє бутики, аеропорти, музеї, кабінети політиків і фешенебельні готелі по всьому світу. У 97-му році, у віці 72 років дизайнерка відкриває майстерню Studio Putman, що випускає колекції меблів, декору і посуду.
Путман була одним з перших дизайнерів, які продемонстрували універсальний талант. Своєю естетикою вона могла підпорядкувати будь-який об’єкт предметного світу: від готельного холу до парфумерного флакона.
Знаковим в кар’єрі дизайнерки стає 84-й рік, коли Путман доручають інтер’єр готелю Morgans в Нью-Йорку. У цьому проекті їй вдалося чітко висловити свою естетичну позицію. Ніякої відвертої розкоші і надзвичайних витрат, функціональність, раціоналізм і комфорт. Саме в цьому готелі вперше з’являється шахова клітка, яка згодом стане візитною карткою дизайнерки.
Інтер’єри Андре Путман прийнято називати мінімалістичним, але це мінімалізм особливого роду, не схожий ні на раціональний скандинавський, ні на аскетичний японський. В інтер’єрах Путман є місце розкоші, але демонструється вона стримано і елегантно. Елітні арт-об’єкти можуть бути сусідами з найпростішими матеріалами. Оригінальність в естетиці Путман – не головне, на перше місце виходить розумний підхід до інтер’єру.
Мотив шахівниці, що оселився в інтер’єрах з легкої руки Путман, одночасно простий і незвичайний. Він вибивається з монотонності класики, але ніколи не доходить до кітчу.
Що з дизайнерських знахідок Путман може прижитися в вашому інтер’єрі? Найпростішим прийомом буде зіткнення чорного і білого кольорів.
Можна «приміряти» і улюблену клітку Путман. У сучасному інтер’єрі вона буде органічно виглядати в обробці кухні та ванної кімнати. Шахову дошку можна викласти плиткою на підлозі, стінах, або кухонному фартусі..
Якщо вас надихає естетика Путман, робіть ставку на прості лаконічні меблі в нейтральних тонах. Прості лінії, зручність і нічого зайвого.
Загальні правила Андре Путман можна сформулювати так: шукаємо красу в простоті, все розкішне подаємо елегантно, мислимо раціонально. А якщо в просторі є декор – то це не дрібнички. А об’єкти що мають художню цінність або викликають приємні емоції.